Bilişimci Ali
6. Sınıf 35. Hafta Projelerimizi Değerlendiriyoruz

KAZANIMLAR

    6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.

MATERYALLER 

    🔗Öğretmen Rehberi

ÖNERİLEN DERS AKIŞI 

    1.Proje Değerlendirme: Öğrencilerin oluşturduğu projeler ölçekten yararlanarak değerlendirilir.

ÖNCESİ - SONRASI

5.sınıf 35.hafta film yapıyorum

KAZANIMLAR

    5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
    5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blockly Games Movie Bölümü: Matematiksel denklemlere giriş yapar. Matematik kullanarak bir animasyon hazırlayın. Sonra da filminizi Reddit üzerinden tüm dünyaya yayınlayın. Movie bölümüne gitmek için tıklayınız. Movie bölümünün çözümleri için tıklayınız.

    2.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.


ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 33.hafta oyun yazıyorum

KAZANIMLAR

    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
    6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

MATERYALLER

    🔗Akvaryum Oyunu
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Yıldız Toplayan Çocuk Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    2.Yıldız Toplayan Çocuk Oyunu: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.



    3.Akvaryum Oyunu Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.



    4.Akvaryum Oyunu: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



5.sınıf 33.hafta kaplumbağa kadar hızlıyım

KAZANIMLAR

    5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
    5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Ders Notu

MATERYALLER

    1.Blockly Games Turtle Bölümü: Döngüleri derinlemesine incelemenizi sağlar. İç içe döngüler kullanarak bir resim yapın ve Reddit üzerinden yayınlayarak sanatınızı tüm dünyaya gösterin. Turtle bölümüne gitmek için tıklayınız. Turtle bölümünün çözümleri için tıklayınız.

    2.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



5. Sınıf 34. Hafta Blockly ile Çözebildiğimiz Problemler

KAZANIMLAR

    5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
    5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blockly Games Music Bölümü: Fonksiyonlara giriştir. Müzik oluşturmak için fonksiyonları kullanın. Ardından müziğinizi dünyanın dinlemesi için yayınlayın. Music bölümüne gitmek için tıklayınız. Music bölümünün çözümleri için tıklayınız.

    2.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI




6.sınıf 34.hafta scratch projem

KAZANIMLAR

    6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Scratch Projem: Öğrencilere bir scratch projesi oluşturacaklarını söyleyiniz. Örnek proje konuları şunlardır;
  • Bir konu hakkında bilgi veren bir öğretici program,
  • Belirli bir konuda alıştırmalar içeren bir alıştırma programı veya genel kültür yarışması,
  • Belirli kuralları olan eğitsel bir oyun,
  • Belirli bir yaş grubu için hazırlanmış dijital bir öykü.
    Çocuklarla yapacağınız proje çalışmasını aşağıdaki yönerge ile paylaşabilirsiniz: Önümüzdeki bir hafta boyunca şimdiye kadar öğrendiğimiz bilgileri kullanarak Scratch programını kullanarak bir proje oluşturacaksınız. Projenizi hazırlarken aşağıdaki kurallara dikkat ediniz;
  • Farklı kuklalar kullanmalısınız. 
  • Kuklaların farklı kostümlerini kullanmalısınız.
  • Projenize uygun bir sahne tasarımı yapmalısınız.
  • Kuklalarınız hareket etmeli.
  • Habersal, eğer ve tekrarla gibi blokları kullanılmalısınız.

    2.Proje Değerlendirme Ölçeği: Projeleri değerlendirmek üzere öğrenci sunumları sırasında kullanacağınız Scratch Projesi Değerlendirme Ölçeği’ni inceleyiniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 32.hafta çizim yapıyorum

KAZANIMLAR

    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
    6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım Uygulaması
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Çizim Yapıyorum Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    2.Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.



    3.Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.



    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.


ÖNCESİ - SONRASI