TYMM 5.Sınıf 15. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 15. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Ağ, ağ bileşenleri, wi-fi, ethernet

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
BTY.5.3.2. Bilgisayar ağları ve bağlanma yöntemlerini sınıflandırabilme
    a) Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma yöntemlerini belirler.
    b) Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma yöntem ve teknolojilerini ilişkilendirir.
    c) Bilgisayar ağlarında kullanılan bileşenlerin işlevlerini gruplandırır.
Eğilimler: E1.1,
Okuryazarlık Becerileri: OB1,
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.10,

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Bilgisayar Ağları 2: Dersin giriş kısmında öğrencilere "Günlük hayatta kullandığınız Wi-Fi ile bluetooth kavramlarını nerelerde ve hangi anlamda kullanıyorsunuz?” sorusuyla başlanarak hazırlanan sunum yapılır.



ÖNCESİ - SONRASI


 

 

 

 

 

TYMM 5.Sınıf 14. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 14. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Ağ, ağ bileşenleri

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
BTY.5.3.1. Bilgisayar ağları ve bileşenlerini sorgulayabilme
    a) Bilgisayar ağları ve bileşenleri ile ilgili merak ettiği konuları tanımlar.
    b) Bilgisayar ağları ve bileşenleri hakkında sorular sorar.
    c) Bilgisayar ağları ve bileşenleri hakkında bilgi toplar.
    ç) Bilgisayar ağları ve bileşenleri hakkında topladığı bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
    d) Bilgisayar ağları ve bileşenleri hakkında topladığı bilgiler hakkında çıkarım yapar.
Eğilimler: E3.3, E3.4,
Sosyal ve Duygusal Beceriler: SDB1.2, SDB2.2, SDB2.3
Değerler: D3.4, D6.1, D10.3,
Okuryazarlık Becerileri: OB1, OB2, OB4,
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.7, KB2.13, KB2.18,

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Bilgisayar Ağları 1: Dersin giriş kısmında öğrencilere "İlk iletişim yöntemi olarak kablolu bağlantı mı, kablosuz bağlantı mı kullanılmıştır?” sorusuyla başlanarak bilgisayar ağları hakkında hazırlanan sunum yapılır.



ÖNCESİ - SONRASI


 

 

 

 

TYMM 5.Sınıf 13. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 13. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Sunum hazırlama, sunum hazırlama programları

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
BTY.5.2.7 Sunum dosyası geliştirebilme
    a) Sunum dosyası oluşturur.
    b) Oluşturulan sunum dosyasını belirlenen ölçütler açısından değerlendirir.
Eğilimler: E2.2, E3.10,
Sosyal ve Duygusal Beceriler: SDB1.2, SDB2.2
Değerler: D16.3, 19.1
Okuryazarlık Becerileri: OB1, OB2
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.14,

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Sunum Programı Etkinlik 2: Öğrencilere yapacakları görevleri içeren kağıdın çıktısı alınarak dağıtılabilir ya da ekrana yansıtılır. Öğrencilerin maddeleri sırayla uygulamaları için rehberlik edilir.



ÖNCESİ - SONRASI


 

 

 

 

TYMM 5.Sınıf 12. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 12. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Sunum hazırlama, sunum hazırlama programları

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
BTY.5.2.6 Sunum programlarından yararlanabilme
    a) Sunum programlarının temel özelliklerini tanır.
    b) Uygun sunum programını belirler.
    c) Belirlenen sunum programının arayüz özelliklerini kullanır.
    ç) Kullanılan sunum programını kullanım alanları/verimliliği açısından değerlendirir.
Eğilimler: E3.1, E1.10
Sosyal ve Duygusal Beceriler: SDB1.2, SDB2.1
Değerler: D6.1
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.7,

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Sunum Programları Sunumu: Öğrencilere "Bir mesajı iletmek veya bilgi aktarmak istediğimizde hangi yöntemleri kullanırız?" sorusuyla başlanarak sunum programları hakkında hazırlanan sunum yapılır.

Sunum Programının Arayüzünün Tanıtımı: Uygulama yaparken kullanılacak sunum programının arayüzü tanıtılır.

Sunum Programı Etkinlik 1: Öğrencilere yapacakları görevleri içeren kağıdın çıktısı alınarak dağıtılabilir ya da ekrana yansıtılır. Öğrencilerin maddeleri sırayla uygulamaları için rehberlik edilir.

ÖNCESİ - SONRASI


 

 

 

TYMM 5.Sınıf 11. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 11. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Belge düzenleme, kelime işlemci

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
    a) Kelime işlemci dosyası oluşturur.
    b) Oluşturulan kelime işlemci dosyasını belirlenen ölçütler açısından değerlendirir.
Eğilimler: E2.2
Sosyal ve Duygusal Beceriler: SDB1.2, SDB2.2
Değerler: D6.1, D19.1
Okuryazarlık Becerileri: OB1, OB2
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.14, 

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Kelime İşlemci Etkinlik 2: Kelime işlemci programında etkinlik yapmaya devam ediyoruz. Öğrencilere yapacakları görevleri içeren kağıdın çıktısı alınarak dağıtılabilir ya da ekrana yansıtılır. Öğrencilerin maddeleri sırayla uygulamaları için rehberlik edilir.

Kelime İşlemci Etkinlik 3: Kelime işlemci programında etkinlik yapmaya devam ediyoruz. Öğrencilere yapacakları görevleri içeren kağıdın çıktısı alınarak dağıtılabilir ya da ekrana yansıtılır. Öğrencilerin maddeleri sırayla uygulamaları için rehberlik edilir.

ÖNCESİ - SONRASI


 

 

 

TYMM 5.Sınıf 10. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 10. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Belge düzenleme, kelime işlemci

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
BTY.5.2.4 Kelime işlemci programlarından yararlanabilme
    a) Kelime işlemci programlarının temel özelliklerini tanır.
    b) Uygun kelime işlemci programını belirler.
    c) Belirlenen kelime işlemci programının arayüz özelliklerini kullanır.
    ç) Kullanılan kelime işlemci programını kullanım alanları/verimliliği açısından değerlendirir.
Eğilimler: E2.2, E2.5, E3.1
Sosyal ve Duygusal Beceriler: SDB1.2, SDB2.1
Değerler: E3.4, E3.10
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.7, KB2.11, KB2.14, 

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Kelime İşlemci Yazılımları Sunumu: Öğrencilerin çeşitli belge türlerinin basılı/dijital örneklerini incelemeleri istenir. Ardından sunum takip edilerek kelime işlemciler hakkında bilgilendirme yapılır. 


Kelime İşlemci Arayüzünün Tanıtımı: Uygulama yaparken kullanılacak kelime işlemcinin arayüzü tanıtılır.

Kelime İşlemci Etkinlik 1: Öğrencilere yapacakları görevleri içeren kağıdın çıktısı alınarak dağıtılabilir ya da ekrana yansıtılır. Öğrencilerin maddeleri sırayla uygulamaları için rehberlik edilir.

ÖNCESİ - SONRASI


 

 

 

TYMM 5.Sınıf 9. Hafta

DERS BİLGİLERİ

Ders Adı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Uygun)
Sınıf: 5. Sınıf
Hafta: 9. Hafta
Ders Saati: 2 Ders Saati (40+40=80 dakika)
Konu: Görsel düzenleme, resim, çizim, fotoğraf

ÖĞRENME ÇIKTILARI

Öğrenme Çıktıları:
BTY.5.2.3 Görsel dosyası geliştirebilme
    a) Tasarlanan hikâye/senaryo unsurlarına uygun bir görsel oluşturur.
    b) Oluşturulan görseli belirlenen ölçütler açısından değerlendirir.
Eğilimler: E2.2, E2.5
Sosyal ve Duygusal Beceriler: SDB1.2, SDB2.2
Değerler: D6.1, E2.1, E3.2, E3.3
Okuryazarlık Becerileri: OB2
Beceriler Arası İlişkiler: KB2.13

ÖĞRENME - ÖĞRETME UYGULAMALARI

Görsel Düzenleme Sunumu: Öğrencilerin düzeyi ve okulun imkânları göz önünde bulundurularak tasarım sürecinde 2 boyutlu araçlarla birlikte 3 boyutlu tasarım yazılımlarının da kullanılmasına fırsat tanınabilir. Öğrencilerin uygun gördüğü görsel düzenleme programı açılır. Görsel düzenleme programının arayüz bileşenleri ve temel özellikleri hatırlatılır. Öğrencilerin programı keşfetmeleri sağlanır (E3.2). Etkinlik bilişim sınıfında uygulanıyorsa öğrencilere önceden belirledikleri problemin çözümüne yönelik hazırladıkları hikâye/senaryolar (dijital/basılı) rastgele dağıtılır. Etkileşimli tahtanın kullanılacağı etkinliklerde ise hazırlanan hikâye/senaryo kurgusu, öğretmen tarafından işlem adımlarına ayrılır, her adım numaralandırılır ve öğrencilere rastgele dağıtılır. Öğrencilerin dağıtılan hikâye/senaryolara veya verilen ilgili etkinlik adımlarına uygun olarak özgün görsel hazırlamaları sağlanır ve bu süreçte öğrencilerin, tasarımlarına eklemek üzere yapay zekâ araçları kullanarak görsel ya da obje üretebilecekleri belirtilir.

Bu kısımda seçtiğiniz görsel düzenleme programında öğrenciler kendi oluşturdukları senaryolara göre görseller oluşturacaklar. Ben genel olarak bilişim dersinde kullanılabilecek afiş, broşür vb. görsel oluşturmaları için yönlendireceğim. Eldeki imkanlardan dolayı canva kullanacağız. Eğer imkanınız varsa masaüstü programla çalışmak daha amacına uygun olacaktır.

Görsel Düzenleme Değerlendirme Etkinliği: Öğrencilerin konuyu anlama düzeylerinin tespiti ve öğrenilen bilgilerin tekrar gözden geçirilmesi amacıyla değerlendirme etkinliği gerçekleştirilir.

ÖNCESİ - SONRASI