Bilişimci Ali
6. Sınıf 12. Hafta - Sayılarla Oynuyorum

KAZANIMLAR

    6.4.1.1. Tablolama programının arayüzünü ve özelliklerini tanıyarak amaca uygun bir tablo oluşturur.
    6.4.1.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu tabloyu biçimlendirir.

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Tablolama Programları Sunumu: Tablolama programları hakkında hazırlanan sunum yapılarak farklı tablolama programlarının ortak özellikleri üzerinde durulur. Tablolama programlarının arayüzleri hakkında bilgiler verilir.
Tam Ekran - Tablolama Programları

     2.Tablolama Programları - Çalışma Sayfası 1: Öğrencilerden verilen çalışma kağıdındaki yönergeleri takip etmeleri ve hedeflenen tablolara ulaşmaları istenir. Sıkıntı yaşadıkları yerlerde rehberlik yapılır.
Tam Ekran - Tablolama Programları Çalışma Kağıdı 1

     3.Ders Notu: Ms Excel programı hakkında hazırlanmış detaylı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz. Öğrenciler öğrendikleri özellikleri ders notu üzerinden tekrar ederek ilerleyen derslerde öğrenecekleri konulara hazırlık yapabilirler. Bu haftadan itibaren 12,13,14 ve 15. haftalarda işlenecek tablolama programları konusunun ders notu ortaktır.
Tam Ekran - 6.Sınıf 12-15.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI


5.Sınıf 12.Hafta Görsel İşleme Programları

KAZANIMLAR

    5.4.1.1. Görüntü dosyası biçimlerini bilir.
    5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Paint Etkinliği
    🔗 Canva Etkinliği
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Çizim mi Yoksa Fotoğraf mı? Sunumu: Sunumdaki bilgiler öğrencilerle birlikte incelenir.


    2.Hangi Programla Çizsem? Afişi: Afişin sunumu öğrencilere yapılır.


    3.Paint Etkinliği: Bu bölümde öğrencilere tanıtılan paint programında aşağıdaki resimlere ulaşmaları istenir.




    4.Canva Nedir?: Canva sitesi açılarak öğrencilere tanıtılır. Siteye ulaşmak için tıklayınız.

    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 5.Sınıf 12.Hafta Ders Notu


ÖNCESİ - SONRASI


5.Sınıf 13.Hafta Kelimeleri Nasıl İşlerim?

KAZANIMLAR

    5.4.2.1. Kelime işlemci programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    5.4.2.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Kelime İşlemci Programlar Sunumu: Kelime işlemciler ile ilgili sunum yapılır.


    2.Ben Kimim? Etkinliği: Öğrencilerden verilen talimatlara uyarak hedeflenen dosyaya ulaşmaları istenir.

ÖNCESİ - SONRASI


6. Sınıf 11. Hafta - İletişim Benim İşim!

KAZANIMLAR

    6.3.3.1. Farklı ve eş zamanlı iletişim sürecini kavrar.
    6.3.3.2. Farklı ve eş zamanlı olarak kullanılan iletişim teknolojilerini sınıflandırır.
    6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler.
    6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.
    6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.
    6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Dünden Bugüne ve Yarına İletişim Posteri: Daha önceki derslerde iletişim kavramını ve türlerini öğrendiğimizi hatırlatınız. Öğrencilere, iletişim araçlarının geçmişten günümüze değişimini anlatınız.


    2.İletişim Nedir? Sunusu: İletişim nedir sunusunu tahtaya yansıtınız ve açıklamalardan yararlanarak sunuyu anlatınız.


    3.Senkron & Asenkron Posteri: Posterden yararlanarak öğrencilerle senkron veya asenkron olan cihazları tartışınız.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 6.Sınıf 11.Hafta Ders Notu

    5.Konu Tarama Testi: 10 sorudan oluşan konu tarama testi konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir. Vakit kalırsa test sınıf ile birlikte de çözülebilir. Öğrencilerin testte gösterdiği başarı durumları bir sonraki ders incelenir.

ÖNCESİ - SONRASI


5.Sınıf 11.Hafta İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

KAZANIMLAR

    5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler.
    5.3.3.2. Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır.
    5.3.3.3. E-posta hesabı oluşturur ve iletişim kurmada kullanır.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Şapkalar Konuşuyor Kartları: Sınıftan 6 öğrenci seçilir. Öğrencilere kırmızı, siyah, yeşil, sarı, beyaz, mavi renkli şapka görsellerinin ve özelliklerinin olduğu kartlar verilir. Öğrencilerden şapkanın onlara sağladığı bakış açısına göre verilen konu hakkında düşüncelerini anlatması istenir. Konuyu verdikten sonra öğrencilere 3 dakika düşünme süresi verilir.
    Örnek Konu: Ülkemizde internetin yaygınlaşması ile sanal ortamda iletişim de hızla artmaktadır.



    2.Şapkalar ve Görüşleri İnteraktif Eşleştirme Etkinliği: Şapkaları temsil ettikleri düşüncelerle eşleştiriniz. Eşleştirme bittiğinde doğruluklarını kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    3.İletişim Araçları Sunumu: İletişim araçları sunumu öğrencilerle birlikte incelenir.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 5.Sınıf 11.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI


5.Sınıf 10.Hafta Araştırma Kaynak Doğrulama

KAZANIMLAR

    5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
    5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
    5.3.2.6. EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu
    🔗 Konu Tarama Testi

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Web Değerlendirme Formu: Bu etkinlik, öğrencilerin çevrim içi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile planlanmıştır. Form yardımıyla güvenli ve güvenli olmayan sitelerin ayrımının yapılması hedeflenmiştir.



    2.Web Değerlendirme Afişi: Web Değerlendirme Afişi öğrencilerle birlikte incelenir.


    3.EBA Etkili Kullanım Kılavuzu: Kılavuzdaki bilgiler öğrencilerle birlikte uygulayarak yapılır.


    4.EBA’yı Keşfediyorum Çalışma Kâğıdı: Çalışma kağıdında verilen görevler öğrencilerle birlikte yapılır.


    5.Eğitim Bilişim Ağı Görseli: Görsel öğrencilerle birlikte incelenir.


    6.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 5.Sınıf 10.Hafta Ders Notu

    7.Konu Tarama Testi: 10 sorudan oluşan konu tarama testi konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir. Vakit kalırsa test sınıf ile birlikte de çözülebilir. Öğrencilerin testte gösterdiği başarı durumları bir sonraki ders incelenir.


ÖNCESİ - SONRASI


6. Sınıf 10. Hafta - Ara Tara, Sor Sorgula

KAZANIMLAR

    6.3.2.1. Arama motorlarını kullanarak ileri düzeyde araştırma yapar.
    6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder.
    6.3.2.3. Bilgi yönetimi kavramını ve önemini ifade eder.              
    6.3.2.4. EBA kullanılarak farklı içeriklere erişim sağlar.

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Google Google Söyle Bana Sunusu: Bu etkinlikte Google arama araçları hakkında bilgi verilecektir. Sınıfta internet bağlantınız varsa, öğrencilerle belirlediğiniz bir konuda “görsel”, “haber”, “video” aramaları yapabilirsiniz.


    2.İnternette Arama Yapma Videosu: Video öğrencilerle birlikte takip edilir.


    3.İnternette Arama Yaparken Hızlı Olmak Videosu: Video öğrencilerle birlikte takip edilir.


    4.Google Etkili Arama Teknikleri Videosu: Video öğrencilerle birlikte takip edilir.


    5.Veri Kaynakları Değerlendirme Afişi: Veri kaynakları değerlendirme afişi öğrencilerle birlikte incelenir.


    6.Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları Tablosu: Kaynakları sıralamaya almak zorunda olmadıklarını belirtiniz. Kaynağın neden sıralamaya girdiğine, neden önce ya da sonra yer alması gerektiğine dair not almalarını isteyiniz. Sonuçları sınıfta tartışınız.


    7.Bilgi Yönetimi ve Bilgi Kirliliği Sunusu: Bilgi yönetimi kavramı hakkında oluşturulan sunuyu öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    8.EBA Tanıtım Videosu: Eba tanıtım videosu öğrencilere izletilir ve eba sitesi incelenir.


    9.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 6.Sınıf 10.Hafta Ders Notu

    10.Konu Tarama Testi: 10 sorudan oluşan konu tarama testi konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir. Vakit kalırsa test sınıf ile birlikte de çözülebilir. Öğrencilerin testte gösterdiği başarı durumları bir sonraki ders incelenir.

ÖNCESİ - SONRASI