Bilişimci Ali
5. Sınıf 1. Hafta Konu Tarama Testi

5. Sınıf - 1. Hafta
  Bilişim ile Tanışıyorum
 Konu Tarama Testi

Blockly Games Havuz Çözümleri

    Pond (havuz), En akıllı ördeği programlama yarışmasıdır. Öbek veya JavaScript’ten birini kullanın. Pond bölümüne gitmek için tıklayınız.

    Çözüm Videosu:


    Tüm bölümleri incelediniz.

Blockly Games Havuz Öğreticisi Çözümleri

    Pond Tutor (Gölet Eğitimi), Bu oyun, kullanıcıların kendi kodlarını yazarak rakiplerine karşı mücadele etmelerini sağlar. Hem görsel hem de metin tabanlı programlama arasında geçiş yapılabilir. Pond Tutor bölümüne gitmek için tıklayınız.

    Çözüm Videosu:

    Sonraki Pond (Gölet) bölümünün çözümleri için tıklayınız.

Blockly Games Film Çözümleri

    Music (müzik), fonksiyonlara giriştir. Müzik oluşturmak için fonksiyonları kullanın. Ardından müziğinizi dünyanın dinlemesi için yayınlayın. Music bölümüne gitmek için tıklayınız.

    Çözüm Videosu:

    Sonraki Pond Tutor (Gölet Eğitimi) bölümünün çözümleri için tıklayınız.


Blockly Games Film Çözümleri

    Movie (film) Animasyon oluşturmayı öğreten bu oyun, kullanıcıların zamanlama ve hareket gibi daha dinamik kavramları anlamasına yardımcı olur. Movie bölümüne gitmek için tıklayınız.

    Çözüm Videosu:

    Not: 10. bölümde bizlerden özgün bir çalışma yapmamız bekleniyor. İlk 9 adımda öğrendiklerinizi de kullanarak, çalışmayı istediğiniz özelliklerde yapabilirsiniz.


    Sonraki 
Music (müzik) 
bölümünün çözümleri için tıklayınız.


Blockly Games Kaplumbağa Çözümleri

    Turtle (kaplumbağa) Kaplumbağa grafiği kullanarak çizim yapmayı öğreten bu oyun, döngüler ve fonksiyonların daha karmaşık kullanımını öğretir. Turtle bölümüne gitmek için tıklayınız.

    Çözüm Videosu:

    Not: 10. bölümde bizlerden özgün bir çalışma yapmamız bekleniyor. İlk 9 adımda öğrendiklerinizi de kullanarak, çalışmayı istediğiniz özelliklerde yapabilirsiniz.


    Sonraki 
Movie (film) 
bölümünün çözümleri için tıklayınız.


Blockly Games Kuş Çözümleri

    Bird (kuş) Bu oyunda, bir kuşu hedefe ulaştırmak için kullanıcının mantıksal ifadeler ve fonksiyonlar kullanması gerekir. Bu, algoritma tasarımı ve problem çözme becerilerini geliştirir. Bird bölümüne gitmek için tıklayınız.

    Çözüm Videosu:

    Sonraki Turtle (kaplumbağa) bölümünün çözümleri için tıklayınız.