Bilişimci Ali
problem ve problem çözme sunumu

PROBLEM ve PROBLEM ÇÖZME SUNUMU

    Öğrencilerin zihninde “problem” kavramı ile ilgili merak uyandırmak ve ön yeterliliklerini sınamak amacıyla, öncelikle “problem nedir?” sorusu yöneltilir. Öğrencilerin bu soruya verecekleri cevaplar sunum yardımıyla yönlendirilebilir. 

matematikten bilgisayara bir köprü sunumu

MATEMATİKTEN BİLGİSAYARA BİR KÖPRÜ SUNUMU

    Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi’nin en önemli materyali sizin de tahmin edebileceğiniz gibi bilgisayardır. Bilgisayar için Türkiye’de önce “Kompüter” kelimesi kullanılmış. Daha sonra bu kavrama Türkçe bir karşılık bulma gereksinimi sonucu çalışmalara başlanmış ve “Bilgisayar” kavramı ortaya çıkmış.

    Türkiye’de kullanılan ilk bilgisayar, 1960 yılında kullanılan “IBM-650 Veri İşleme Makinesi (Data Processing Machine)” adlı bilgisayardır. Bu bilgisayar, yol yapımında gereken hesaplamaları daha hızlı yapabilmek için Karayolları Genel Müdürlüğü’ tarafından alınmış ve 12 yıl kullanılmıştır.

    Etkileşimli tahta ya da projeksiyon cihazı kullanarak sunmak için “Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü” sunumunu hazırladık. 6.Sınıf 19.Haftada ders başlangıcında kullanabilirsiniz. 

bilgisayarlar nasıl çalışır video

BİLGİSAYARLAR NASIL ÇALIŞIR?  - VİDEOSU

    Bu videoda bilgisayarın çalışma mantığına dair bilgiler verilmiştir. 6.Sınıf 19.Haftada kullanabileceğiniz bir video hazırladım. Beğenmeyi, yorum yapmayı ve kanala abone olmayı unutmayın.

5. Sınıf - 16,17,18. Hafta
  Nasıl Sunum Hazırlarım?
 Ders Notu

İNTERNETTE ARAMA YAPMAK

   Bu videoda internette arama yaparken doğru sonuçlara hızlı bir şekilde ulaşmak için önemli bazı ipuçları verilmiştir. 5.Sınıf 9.Haftada ve 6. Sınıf 12. Haftada kullanabileceğiniz bir video hazırladım. Beğenmeyi, yorum yapmayı ve kanala abone olmayı unutmayın.

Hanoi Kuleleri oyunu scratch uygulaması

Hanoi Kuleleri Oyunu
Scratch Uygulaması

    Hanoi kuleleri, bir matematik oyunu veya bulmacadır. Üç direk ve farklı boyutlarda disklerden oluşur. Bu diskleri dilediğiniz direğe aktarabilirsiniz. Bulmaca bir direkte en küçük disk yukarıda olacak şekilde, küçükten büyüğe direk üstünde dizilmiş olarak başlar. Böylece konik bir şekil oluşmuş olur. Hanoi Kuleleri ayrıca Problem çözme(bilişsel psikoloji) görevi olarak da deneysel çalışmalarda kullanılır.
    Oyunun Kuralları
  • Her hamlede sadece bir disk taşınabilir.
  • Her hamle en üstteki diski direkten alıp diğer bir direğe taşımaktan oluşur. Diğer direkte daha önceden diskler olabilir.
  • Hiçbir disk kendisinden küçük bir diskin üzerine koyulamaz.
  • Zeka oyunudur.
  • Mantığı en alttaki taşı diğer tarafa aynı şekilde dizmektir.
kurt kuzu ot oyunu scratch uygulaması

Kurt, Kuzu ve Ot Oyunu
Scratch Uygulaması

    Kurt ile kuzuyu, kuzu ile otu yalnız bırakmamalısınız. Karakterlerin üzerine tıklayarak kayığa bindirebilirsiniz. Kayığa tıkladığınız da karşı kıyıya ulaşacaktır. Kurt, kuzu ve otu karşı tarafa ulaştırana kadar tekrar deneyebilirsiniz. Başarılar.