Bilişimci Ali
5.sınıf 27.hafta algoritmik düşünüyorum

KAZANIMLAR

    5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
    5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
    Bir problemi çözmek için farklı algoritmalar tasarlanabileceği vurgulanır.
    5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
    5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
    5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Tangram Çalışma Kağıdı: Tangram Şekilleri Çalışma Kağıdı”nın ikinci sayfasında bulunan iki farklı kuş görselini yansıtın. Grupların ellerindeki tangram parçaları ile bu şekillerin aynılarını oluşturmaları isteyin.



    2.Genel Tekrar İnteraktif Etkinliği (Kelime Bulmaca): Verilen açıklamalara karşılık gelecek cevapları düşünerek harf seçiniz. Tüm harflerini seçtiğinizde kelime ortaya çıkacak. Papatyanın tüm yaprakları yok olmadan önce kelimeyi bulmaya çalışınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    3.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



5.sınıf 26.hafta eyvah akış şemaları karışmış

KAZANIMLAR

    5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer.
    Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır.
    5.5.1.16. Bir algoritmayı test ederek hataları ayıklar.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Tavşan ve Havuç Oyunu Görseli: Aşağıdaki görsele göre tavşanı havuca ulaştıran akış şemalarını çizmelerini isteyiniz.


    2.Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kağıdı: Öğrencilerden karışık verilmiş akış şemalarını verilen senaryolara göre doğru bir şekilde düzenlemelerini isteyiniz.


    3.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 26.hafta bilgilerimizi ölçelim

KAZANIMLAR

    Genel tekrar ve değerlendirme.

MATERYALLER

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Genel Tekrar İnteraktif Etkinliği (Kelime Bulmaca): Verilen açıklamalara karşılık gelecek cevapları düşünerek harf seçiniz. Tüm harflerini seçtiğinizde kelime ortaya çıkacak. Papatyanın tüm yaprakları yok olmadan önce kelimeyi bulmaya çalışınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    2.Ders Notu: İkinci dönem sınava kadar olan ders notlarını konu tekrar için kullanabilirsiniz.

ÖNCESİ - SONRASI


5.sınıf 25.hafta akışı değiştiriyorum

KAZANIMLAR

    5.5.1.14. Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
    5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer.
    Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Sabah Rutini Akış Şeması Görseli: Çocuklara algoritmaların adım adım yazılmış talimatlar olduğunu hatırlatın, ve bu yazılı talimatları daha kolay takip etmek için akış şemaları kullanıldığından bahsedin.


    2.Kek Tarifi Akış Şeması Görseli: Çocuklara algoritmaların adım adım yazılmış talimatlar olduğunu hatırlatın, ve bu yazılı talimatları daha kolay takip etmek için akış şemaları kullanıldığından bahsedin.


    3.Akış Şeması Sunusu: Sunumdan yararlanarak akış şemalarının özelliklerini anlatınız.
Tam Ekran - Akış Şemaları

    4.Tortop’un Muhteşem Eğer - Yoksa Yaşamı: Çocuklara Tortop’un Muhteşem Eğer-Yoksa masalını okuyun. Ardından çocuklarla birlikte Tortop’un hava durumuna bağlı hareketlerinin akış şemasını birlikte hazırlayın.


    5.Kedicik Susamış: Çocuklarla aşağıdaki senaryoyu paylaşarak bir akış şeması çizmelerini isteyin. Öğrencilerden bu çizimi, kelime işlemci programları veya başka çizim programlarını kullanarak yapmalarını isteyebilirsiniz.


    6.Robotun Rotası Akış Şeması: Tahtaya robotun rotası görselini yansıtarak aracın sırasıyla B, C ve D noktalarına, ulaşması için gereken akış şemalarını oluşturmalarını isteyin.


    7.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI


6.sınıf 25.hafta benzer sorun benzer çözüm

KAZANIMLAR

    BT.6.5.1.9. Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.
    BT.6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Haydi Mandala Çizelim Çalışma Kâğıdı: Öğrencilere çalışma kâğıdını dağıtınız ve daha sonra şu açıklamayı yapınız;
    "Elinizdeki mandala deseni, mandalanın yalnızca bir bölümü. Sizden bu mandalayı bir bütün oluşturacak şekilde tamamlamanızı istiyorum. Etkinlik sonunda deseni tamamladıktan sonra mandalanızı dilediğinizce renklendirebilirsiniz. Desenleri çizmeden önce dikkatle inceleyin. Desenlerdeki örüntüyü, simetriyi ve uyumu keşfedin. Sonrasında çiziminize başlayabilirsiniz."


    2.Şimdi Biraz Matematik Çalışma Kâğıdı: Çalışma kâğıdını gruplara dağıtınız ve şu açıklamayı yapınız;
    "Öncelikle şunu belirtmeliyim ki zorlu matematik problemleri ile uğraşmayacağız. Çözümleri, verilen problemlere benzer, en özgün problemi üretmeye çalışacağız. Şimdi grup arkadaşlarınızla birlikte size dağıttığım çalışma kâğıtlarını inceleyin. Kâğıtta gördüğünüz gibi, A sütununda yer alan problemlerin çözümü C sütununda verilmiştir. Problemlerin sadece kelimelerini değiştirerek de yeni problemler üretmeniz mümkün. Ancak en eğlenceli, en ilginç ve en komik problemleri üretmek temel hedefimiz. Şimdi grup arkadaşınızla birlikte verilen örneği inceleyerek, B sütununa aynı çözüm yöntemi ile çözülebilecek problemler yazmaya başlayabilirsiniz. Bunun için süreniz 10 dakika. Etkinliğimizin son 10 dakikasında isteyen arkadaşlarımız yazdıkları problemleri paylaşacaklar. Bakalım en çok alkışı kim alacak."


    3.Ders NotuKısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI


6.sınıf 24.hafta ayıkla pirincin taşını

KAZANIMLAR

    6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

     1.Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı: 
    "Günlük yaşamımızda yaptığımız işler gibi doğa olaylarının da kendi döngüleri ve algoritmaları vardır. Biraz düşündüğümüzde, bu döngülerin tamamlanabilmesi için de belli işlem adımlarının gerçekleşmesi gerektiğini fark edebiliriz. Haydi Sırala çalışma kâğıdında doğadaki su döngüsüne ilişkin görseller yer alıyor. Bu tabloda görüldüğü gibi su döngüsü yağışla başlıyor. Diğer aşamaların görselleri ise tablonun altında karışık olarak verilmiş. Sizden istenen bu resimleri keserek tablodaki uygun yerlere yapıştırmanız. Bazı aşamalarda birden fazla görselin yer aldığına dikkat ediniz. Bu nedenle tablo üzerinde, aynı anda meydana gelen olaylar için birden fazla görselin yerleştirilebileceği boşluklar mevcut."
    Açıklama yapıldıktan sonra öğrencilere etkinliği tamamlamaları için 5 dakika süre veriniz ve sonra doğru yanıtları paylaşınız.

    2.Farkı Fark Edelim İnteraktif Sıralama Etkinliği: Karışık bir şekilde verilen algoritma örneklerini doğru sırayla yerleştiriniz. Doğru sıralamayı oluşturduğunuzda doğruluğunu kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.



    3.Böyle Biçim Ne Bu Hikâye Çalışma Kâğıdı: Öğrencilere hikayenin akışında anlamsal ve kavramsal yanlışlıklar olduğu bilgisini veriniz. Sözcüklerin yerlerini değiştirerek metni anlamlı bir hâle getirmelerini isteyiniz.



    4.Ayıkla Pirincin Taşını İnteraktif Sıralama Etkinliği: Karışık bir şekilde verilen algoritma örneklerini doğru sırayla yerleştiriniz. Doğru sıralamayı oluşturduğunuzda doğruluğunu kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.



    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.


ÖNCESİ - SONRASI


5.sınıf 24.hafta bir algoritma masalı

KAZANIMLAR

    5.5.1.12. Algoritma kavramını açıklar.
    5.5.1.13. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Ağustos Böceği ile Karınca Bir Algoritma Masalı: Öğrencilere "Hikayede daha önce duymadığınız farklı bir kelime dikkatinizi çekti mi?" sorusu yöneltilir. Cevaplar alındıktan sonra algoritma tanımı yapılır ve örnek verilir.


    2.Algoritma İnteraktif Sıralama Etkinliği: Karışık bir şekilde verilen algoritma örneklerini doğru sırayla yerleştiriniz. Doğru sıralamayı oluşturduğunuzda doğruluğunu kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    3.Karışıklık Oyun Kartları İnteraktif Sıralama Etkinliği: Farklı işleri gerçekleştirmek için karışık olarak verilmiş adımları doğru sırayla yerleştiriniz. Doğru sıralamayı oluşturduğunuzda doğruluğunu kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI