Bilişimci Ali
scratch nedir ne işe yarar scratch uygulama örnekleri

    Benim Scratch Uygulamalarım

    Scratch Nedir ve Onunla Ne Yapabilirim?

    Scratch, ABD’de bulunan MIT’in geliştirdiği, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış ve basit bir arayüze sahip bir programlama dilidir. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği fonksiyonları fareyle tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar yaratabilir.

scratch logo

    Kimler Scratch kullanır?

    Scratch, her kökenden gelen kişiler tarafından, dünyadaki tüm ülkelerde, her türlü ortamda (evler, okullar, kütüphaneler, müzeler ve daha fazlası) kullanılır. Scratch, özellikle 8 ila 16 yaş arasındaki gençler için tasarlanmıştır, ancak her yaştan insan Scratch ile projeler üretebilir. Daha küçük yaşlardaki çocuklar (5 ila 7 yaşları) için tasarlanmış, daha basit bir Scratch sürümü olan ScratchJr kullanabilirler.

scratch jr nedir

    Scratch Kurulumu Nasıl Yapılır?

    Çevrimiçi (Online Editör) kullanabilmek için scratch.mit.edu adresine gidip, kayıt olduktan sonra giriş yaparak projeler hazırlanmaya başlanabilir. Online olarak hazırlanmış ve paylaşılmış örnek çalışmalar buradan takip edilebilir.

    Çevrimdışı(Offline Editör) kullanmak ve cihazınıza kurmak için scratch.mit.edu/download adresinden güncel sürüm indirilerek kullanılabilir. Son sürüm Ocak 2019'da Scratch 3.0 olarak yayınlanmıştır. Kurulumu oldukça kolaydır. Scratch’ın 60’ın üzerinde dil seçeneği bulunmaktadır.

scratch editör

    Scratch’da Hangi Menüler Yer Alıyor?
  • Hareket: Hareket işlevi sağlayan kodları bulundurur.
  • Ses: Ses ile ilgili kodları bulundurur.
  • Kontrol: Şart ifadeleri (İf-Else Yapısı) içeren kodları bulundurur.
  • Görünüm: Karakter ve sahne ile ilgili kodları bulundurur.
  • Kalem: Çizim işlemi sağlayan kodları bulundurur.
  • Algılama: Etki-tepki eylemini sağlayan kodları bulundurur.
  • İşlemler: Matematiksel işlemleri sağlayan kodları bulundurur.
  • Özel Taşlar: Mevcut kod blokları dışında oluşturulmak istenen kodların yapıldığı bloklardır.
  • Veri: Tasarımda kullanıcıdan alınacak veri işlemlerinin algılanmasını kolaylaştıran kodlar bulunur.
  • Olaylar: Tasarımda gerçekleşecek herhangi bir eylemin işlevini yerine getirmesini sağlayan kod bloklarını bulundurmaktadır.

    Yararlanılan Kaynaklar

5.sınıf 35.hafta film yapıyorum

5. Sınıf - 35. Hafta
 Film Yapıyorum
 Ders Notu

5.sınıf 34.hafta blockly ile çözebildiğimiz problemler

5. Sınıf - 34. Hafta
 Blockly ile Çözebildiğimiz Problemler
 Ders Notu

akvaryum oyunu scratch uygulaması

Akvaryum Oyunu
Scratch Uygulaması

    Fare yardımıyla renkli balığımızı yönlendirerek, kırmızı balıkları yakalamaya çalışacağız.
    İlk haftadan itibaren kullandığımız kodların yanında rastgele konum ve belli bir sayı havuzundan rastgele sayı getirmeyi öğrendik.

yıldız toplayan çocuk oyunu scratch programı

Yıldız Toplayan Çocuk
Scratch Uygulaması

    Sağ, sol yön tuşlarıyla karakterimizi yönlendirerek düşen yıldızları toplamasını sağlayacağız.
    İlk haftadan itibaren öğrendiğimiz farklı blokları kullanarak bir oyun oluşturduk. Kullandığımız tek yeni blok, yıldızların rastgele konumdan başlamasını sağlayan hareket bloğudur.

6.sınıf 33.hafta oyun yazıyorum ders notu

6. Sınıf - 33. Hafta
 Oyun Yazıyorum
 Ders Notu

5.sınıf 33.hafta kaplumbağa kadar hızlıyım ders notu

5. Sınıf - 33. Hafta
 Kaplumbağa Kadar Hzılıyım
 Ders Notu