Bilişimci Ali
Bit'in kullanım alanları sunumu

BİT'İN KULLANIM ALANLARI

    Bilişim Teknolojileri, günlük hayatımızın her alanında kullanılmaktadır. Bu sunumda, bilişim teknolojilerinin kullanıldığı alanları tanıtacağız.
    Bilgisayar, internet, akıllı telefonlar, tabletler, oyun konsolları, robotlar ve diğer elektronik cihazlar bilişim teknolojilerinin bir parçasıdır. Bu teknolojiler, işimizi, eğitimimizi, eğlencemizi ve iletişimimizi kolaylaştırır.
    İş hayatımızda bilişim teknolojileri, müşterilerle iletişim kurmak, rapor hazırlamak, sunum yapmak, veri analizi yapmak, tasarım yapmak ve üretim yapmak için kullanılır. Eğitim hayatımızda bilişim teknolojileri, ders almak, ödev yapmak, araştırma yapmak ve test çözmek için kullanılır. Eğlence hayatımızda bilişim teknolojileri, oyun oynamak, müzik dinlemek, film izlemek, kitap okumak ve sosyal medya kullanmak için kullanılır. İletişim hayatımızda bilişim teknolojileri, e-posta göndermek, mesajlaşmak, görüntülü konuşmak ve sosyal medya kullanmak için kullanılır.
    Öğrencilere sunum yaparken kullanabileceğiniz, oldukça renkli ve bol görselli olarak hazırlanmış sunuyu aşağıdaki "Sunum" kısmından görüntüleyebilirsiniz. Sunumu tam ekran yapmak için altında yazan yazıya tıklayabilirsiniz.
    Görüş ve önerileriniz için lütfen aşağıya yorum bırakmayı unutmayınız.

SUNUM

ERGONOMİ NEDİR?

    Merhaba! Bu sunum, 5. sınıf öğrencilerine bilişim teknolojileri dersinde ergonominin ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlatmayı amaçlamaktadır.
    Ergonominin önemi üzerinde durarak, öğrencilere doğru ergonomik düzenlemelerin neden sağlıklı bir şekilde çalışmak için önemli olduğunu anlatılıyor. Doğru oturma pozisyonu, göz hizası, klavye ve fare kullanımı gibi ergonomik faktörlerin, kas ve eklem problemlerini önlemede ve çalışma verimliliğini artırmada nasıl yardımcı olduğunu vurgulanıyor.
    Ayrıca, ergonomik mola ve egzersizlerin önemini vurgulayarak, uzun süreli bilgisayar kullanımının olumsuz etkilerini azaltmaya yardımcı olacak basit egzersizlerin örneklerini sunuluyor.
    Öğrencilere sunum yaparken kullanabileceğiniz, oldukça renkli ve bol görselli olarak hazırlanmış sunuyu aşağıdaki "Sunum" kısmından görüntüleyebilirsiniz. Sunumu tam ekran yapmak için altında yazan yazıya tıklayabilirsiniz.
    Görüş ve önerileriniz için lütfen aşağıya yorum bırakmayı unutmayınız.

SUNUM

NEDEN BİLİŞİM? SUNUMU

    "Merhaba! 5. sınıf öğrencileri için hazırladığımız 'Neden Bilişim?' Sunumumuz ile teknoloji dünyasının kapılarını aralıyoruz! Öğrenciler bu sunumda, bilişim teknolojileriyle ilgili temel kavramları keşfedecek ve teknolojinin günlük hayatımızdaki etkilerini görecekler. Bilgisayarlar, internet, yazılım, donanım ve veri gibi konuları ele alarak, onlara bilişimin ne olduğunu ve neden bu kadar önemli olduğunu anlatacağız.
    Gelecekte başarılı olmanın temel adımlarından biri, bilişim teknolojilerine aşina olmaktır.
    Öğrencilere sunum yaparken kullanabileceğiniz, oldukça renkli ve bol görselli olarak hazırlanmış sunuyu aşağıdaki "Sunum" kısmından görüntüleyebilirsiniz. Sunumu tam ekran yapmak için altında yazan yazıya tıklayabilirsiniz.
    Görüş ve önerileriniz için lütfen aşağıya yorum bırakmayı unutmayınız.

SUNUM (Canva'dan)

MIT SCRATCH NEDİR? - VİDEOSU

   MIT tarafından geliştirilen, çevrimiçi veya çevrimdışı olarak kullanılabilen Scratch uygulaması hakkında tanıtım ve bilgilendirme videosudur. 6. Bilişim Teknolojileri Dersi 27.Haftasında kullanabilirsiniz. Beğenmeyi, yorum yapmayı ve kanala abone olmayı unutmayın.

scratch nedir sunum

SCRATCH NEDİR?

    Scratch programlamayı daha anlaşılır kılmak için MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) tarafından geliştirilmiş bir platformdur. Scratch programı https://scratch.mit.edu sitesinden çevrimiçi ulaşılabileceği gibi bilgisayara indirilerek de kullanılabilir.
    Scratch kullanarak animasyonlar, hikâyeler, oyunlar, etkileşimli projeler üretebilir ve bu projeleri çevrimiçi topluluklarla paylaşabiliriz. 2007’de ilk ortaya çıktığından beri dünyanın her yerinden yüzbinlerce insan Scratch kullanarak 6 milyondan fazla proje üretmiş ve paylaşmış.
Scratch’in 2 farklı versiyonu var. Birisi çevrimiçi Scratch platformu, bir diğeri ise çevrimdışı kullanılabilen ve bilgisayarınıza indirebileceğiniz Scratch programı. Biz derslerimizde çevrimdışı platformu kullanacağız, ancak isterseniz evde çevrimiçi platforma üye olabilir ve ürettiğiniz projeleri orada paylaşabilirsiniz.
    Scratch’te farklı işlerin gerçekleştiği farklı alanlar vardır. Projemizin hayata geçtiği alan yani sahne, programlama yaptığımız alan, dekor ve kuklaları seçtiğimiz alan, kod bloklarının durduğu alan ve projemizi başlatıp durduracağımız düğmeler.
    Sahne: Hazırladığınız Scratch programının oynadığı yerdir. Bunun için farklı dekorlar seçebilirsiniz ve bu dekorların hareketini programlayabilirisiniz.
    Kukla:Sahne dekoru dışında sahnede yer alan her obje birer kukladır. Kuklaların farklı kılıklarını, sesleri ve hareketleri programlayabilirsiniz.
    Kod Blokları: Scratch’te programlama için kullanacağımız kodlar bloklar hâlinde bulunur, bunları birbirine ekleyip birleştirerek program yazabilirsiniz. Kod blokları farklı işlemleri yapabileceğimiz 10 farklı kategori altında toplanmıştır. Örneğin kuklamızı / karakterimizi yürütmek için HAREKET bloklarından, rengini değiştirmek ya da konuşma balonu eklemek için GÖRÜNÜM bloklarından yararlanırız. 
blok tabanlı programlama nedir sunumu

BLOK TABANLI PROGRAMLAMA NEDİR?

    Bilgisayar programlama dilleri bir yabancı dil gibi öğrenilmesi zaman alan ve ilk bakışta karmaşık dillerdir. Bu dillerin daha kolay öğrenilmesini ve yaratıcı şekilde kullanılmasını desteklemek amacıyla çeşitli blok tabanlı programlama araçları geliştirilmiştir.
    Blok tabanlı programlama araçları belirli bir program dilinde kullanılan komutu, işlevini anlatan bloklara çevirmektedir. Bu şekilde iletişim kolaylaşır.
    Kod blokları legolara benzer, iç içe geçer arka arkaya sıralanır ve programınızın verilen komutları yapmasını sağlarlar. Bir karakterin yürümesi, konuşması ya da harflerin canlanması vb.
    Etkileşimli tahta ya da projeksiyon cihazı kullanarak sunmak için “Blok Tabanlı Programlama” sunumunu hazırladık. 6.Sınıf 27.Haftada kullanabilirsiniz. 
problem ve problem çözme sunumu

PROBLEM ve PROBLEM ÇÖZME SUNUMU

    Öğrencilerin zihninde “problem” kavramı ile ilgili merak uyandırmak ve ön yeterliliklerini sınamak amacıyla, öncelikle “problem nedir?” sorusu yöneltilir. Öğrencilerin bu soruya verecekleri cevaplar sunum yardımıyla yönlendirilebilir.