Bilişimci Ali
6.sınıf 23.hafta farklı yollardan aynı çözüme

KAZANIMLAR

    6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
    6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.
    6.5.1.7. Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer.

MATERYALLER

    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Zafer Labirenti Çalışma Kâğıdı: Öğrencilere çocuğun servise ulaşması için hangi yolların kullanabileceğini sorunuz ve bu yolu veya yolları kalemle işaretlemelerini söyleyiniz. Öğrencilerin çizilen yolları uzunluklarına göre ayırt edip edemediklerini sorunuz. Daha sonra labirent içerisindeki her bir noktanın bir birimi ifade ettiğini belirtiniz ve yanıtlarında bir değişiklik olup olmadığını gözlemleyiniz. Gelen yanıtlardan sonra sıra arkadaşlarıyla ikili olarak tahtaya çizilen yollardan en kısa olanını algoritma biçiminde yazmalarını söyleyiniz.


    2.En Kısa Yol Çalışma Kâğıdı: Öğrencilere beş dakika süre veriniz ve etkinliği tamamlamalarını bekleyiniz. Daha sonra yanıtları sınıfta tartışınız ve doğru yanıtları öğrencilerle paylaşarak etkinliği bitiriniz.


    3.Okul İçinde Yolculuk Etkinliği: Öğrencileri beş kişilik gruplara ayırınız. Gruplara
bir hedef belirleyerek oraya giden bir algoritma yazacaklarını ve bunun için grup olarak çalışacaklarını söyleyiniz. Algoritmayı yazarken ölçüm yapmak, uzaklığı hesaplamak amacıyla sınıf dışında çalışabileceklerini söyleyiniz.

    Gruplar algoritmaları yazdıktan sonra her grubun algoritmasını farklı bir gruba veriniz. Gruplara ellerindeki algoritmayı adım adım uygulamalarını ve uygulama yaparken varsa algoritma üzerindeki yanlışları not almalarını söyleyiniz.

    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 6.Sınıf 23.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI



5.sınıf 23.hafta mantıklı düşünüyorum

KAZANIMLAR

5.5.1.7. Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir.
5.5.1.8. Problem çözümünde ifade ve eşitliklere örnek verir.
5.5.1.9. Problem çözümünde işlem önceliğine örnek verir.
5.5.1.10. Verilen bir problemin çözümünde operatörleri kullanır.
5.5.1.11. Verilen bir problemde ifade ve eşitlikleri kullanarak çözüm üretir.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Mantıksal Operatör Örneği - Köprüler: “Mantıksal operatör” içerisinde yer alan “VE” , “VEYA” ifadelerinin kullanımı aşağıdaki örnek ve görsel üzerinden anlatılabilir.


    2.Çalışma - Sayı Tahmini: Bu etkinlikte amacımız çocuklara hem ikili arama sürecini öğretmek hem de büyüktür ve küçüktür operatörleri ile çalışmalarını sağlamak. Aşağıdaki örneği vererek konuya giriş yapın. Ancak soracağınız sorunun cevabı hakkında yorum yapmayın, ipucu vermeyin.

    Şimdi 1’den 10’a kadar aklımdan bir sayı tuttum. Bu sayının kaç olduğunu bulabilmek için sizce bana en az kaç soru sormanız gerekir?
    
    Peki 1’den 100’e kadar bir sayı tuttuğumda bu sayıyı bulabilmek için bana en az kaç soru sormanız gerekir?

    1 ile 100 arasında aklından bir sayı tuttuğunda bu sayıyı bulabilmek için en fazla 7 soru yeterlidir. Bu soruları seçerken, ilk önce arkadaşımızın aklında tuttuğu sayının bulunduğu aralığın tam ortasındaki sayı ile başlıyoruz. Bizim aralığımız 1 ile 100, o halde 50 sayısını kullanarak ilk sorumuzu soruyoruz. Bu sorunun cevabına göre, her defasında sayıların yarısını eliyoruz. Elemediğimiz aralıktaki sayıların tam ortasındaki sayıyı kullanarak benzer bir soruyu tekrar soruyoruz, bu işleme sayıyı bulana kadar devam ediyoruz.

Örnek: Tutulan sayı 93 olsun
1. Tuttuğun sayı 50 veya 50’den büyük mü? EVET
2. Tuttuğun sayı 75 veya 75’ten büyük mü? EVET
3. Tuttuğun sayı 87 veya 87’den büyük mü? EVET
4. Tuttuğun sayı 93 veya 93’ten büyük mü? EVET
5. Tuttuğun sayı 97 veya 97’den büyük mü? HAYIR
6. Tuttuğun sayı 95 veya 95’ten büyük mü? HAYIR (Geriye hala 2 sayı kaldı 93/94)
7. Tuttuğun sayı 94 mü? HAYIR
O halde cevap : 93

    3.Doğanın Renkleri İnteraktif Eşleştirme Etkinliği:  Sorularda yer alan şartlara uygun olan görselin veya görsellerin altındaki boşluğa "x" yazın. Yazma işiniz bittiğinde doğruluklarını kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.

    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 5.Sınıf 23.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI


6.sınıf 22.hafta problem çözmek benim işim

KAZANIMLAR

    6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
    6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Algoritma Nedir? Sunumu: Sunumdan yararlanarak algoritmanın ne olduğunu anlatınız.
Tam Ekran - Algoritma Nedir?

    2.Algoritmayla Sorunları Çözüyorum Çalışma Kâğıdı: Öğrencileri gruplara ayırarak aşağıdaki problemlerin yazılı olduğu görseli sınıfa gösteriniz. Öğrenci sayısına göre problem durumlarının sayısını artırabilirsiniz. Gruplara görseldeki sorunlardan birini kura yöntemiyle seçtirerek bu sorunu aralarında konuşmalarını ve sorunu çözecek algoritmayı çalışma kâğıtlarına yazmalarını söyleyiniz. Gruplara 5 dakika süre veriniz.


    3.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 6.Sınıf 22.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI


5.sınıf 22.hafta ver elini veri

KAZANIMLAR

    5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Diş Doktoru Mehmet Bey’in Muayenehanesi Görseli: Bir dişçi muayenehanesinde (5.2.4.A1 - Diş Doktoru Mehmet Bey’in Muayenehanesi Görseli) diş doktoru Mehmet Bey akşama kadar 15 hasta ile ilgilenmiştir. Buradaki dişçi koltuğu sabit, gelip giden hastalar ise değişkendir.


    2.Kek Yapıyoruz Görseli: Örneğin kek yaparken bazı malzemelerimiz sabittir. Neredeyse bütün keklerde un, yumurta, şeker, kabartma tozu kullanılır. Bu malzemeleri sabit olarak düşünebiliriz. Ancak kekimize aşağıdaki malzemelerden canımızın istediği birini eklersek kekimizin lezzeti değişir.
    Fındık, Ceviz, Üzüm, Tarçın, Elma, Kakao vb. Sabit olan malzemelerin yanında o günkü isteğimize göre eklediğimiz yukarıdaki malzemeleri de değişken olarak isimlendirebiliriz.


    3.Oyunlar İçerisinde Sabit ve Değişken Kavramları: Öğrencilerle oynamaktan hoşlandıkları oyunlardaki sabit ve değişkenleri analiz edin. 3 farklı oyun için örnekler verilmiştir. Bu örnekler üzerinden gidebileceğiniz ve sabit ve değişkenlerin devamını öğrencilerle tartışarak bulabileceğiniz gibi sınıfta en çok sevilen oyunları ele alıp onları da analiz edebilirsiniz.


    4.Sabit mi? Değişken mi? İnteraktif Eşleştirme Etkinliği: Aşağıda belirecek ifadeleri ait oldukları tarafa sürükleyerek bırakın. Eşleştirme bittiğinde doğruluklarını kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 5.Sınıf 22.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 21.hafta böl parçala çöz

KAZANIMLAR

    6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.
    6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Basit ve Karmaşık Problemler Çalışma Kâğıdı: Öğrencilerden çalışma kâğıdındaki problemleri olası çözüm önerileri ile eşleştirmeleri ve çözüm önerisine göre bir algoritma yazlarını isteyiniz.


    2.Çizim Makinesi Görseli: Gönüllü öğrencileri tahtaya davet ediniz. Her öğrenciye birer şekli görev olarak veriniz. Her şekil en az bir defa tahtaya çizildikten sonra etkinliği tamamlayınız.


    3.Gülse’nin Hikâyesi: Hikâyeyi okuduktan sonra öğrencilerden hikâyenin alt problemlerinin neler olabileceğine dair görüşlerini alınız. Öğrencilerin buldukları alt problem örneklerini tahtaya not alınız. Eksik kalan alt problemleri tamamlayarak tüm alt problemlerin bulunmasını sağlayınız. Son olarak bu alt problemlerin algoritmalarını oluşturmalarını isteyiniz.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 6.Sınıf 21.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI


KAZANIMLAR

    BT.5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
    BT.5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Adres Tarifi İnteraktif Sıralama Etkinliği: Haritadan yararlanarak aşağıdaki etkinliği gerçekleştiriniz.

Adres Tarifi

    Bir turist size gelerek, müzeye gitmek istediğini ve hatıra olarak şehrinizden el yapımı süs eşyası almak istediğini söylüyor. Bostanlı Caddesi el yapımı süs eşyalarının yapıldığı turistik bir cadde. Yol tarif ederken Bostanlı Caddesi’ne de uğramasını sağlıyorsunuz. Ancak tam bu sırada yapılan kazı nedeniyle Ozanlar Caddesi’nin birkaç gün boyunca yaya ve araç trafiğine kapatıldığını hatırlıyorsunuz. Şimdi bu bilgiler ışığında turiste yolu tarif edebilir misiniz? 

    Yukarıdaki haritadan yararlanarak aşağıdaki adımları sıralayın.



    2.Kağıt Katlama Etkinlik: Çocuklara boş kağıtlar dağıtıp, birlikte kağıt katlama etkinliği yapacağınızı söyleyiniz. Ve aşağıdaki yönergeyi veriniz. Herkes aynı yönergeyi aldığı halde sınıfta pek çok farklı sonuç çıkacak, öğrencilerle bunun nedenini tartışınız.
Tam Ekran - Kağıt Katlama Etkinlik

    3.Dinle ve Çiz Çalışma Kağıdı: Kağıdın çıktısını alarak etkinliği uygulayınız.
Tam Ekran - Dinle Çiz Çalışma Kağıdı

    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 5.Sınıf 21.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI


6.sınıf 20.hafta sabit mi değişken mi

KAZANIMLAR

    BT.6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Sabit – Değişken Karmaşası Sunusu: Sabit ve değişken kavramlarını somutlaştırmak amacıyla günlük yaşamdan sabit ve değişkenlerin bir arada yer aldığı sunuyu öğrencilerle paylaşınız.
Tam Ekran - Sabit - Değişken Sunumu

    2.Kimler Burada Kalıyor İnteraktif Boşluk Doldurma Etkinliği: Boşlukları doğru kelimelerle doldurunuz. Tüm kelimeleri seçtikten sonra doğruluğunu kontrol etmek için mavi tike tıklayınız.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    3.Akış Şemaları Sunumu: Akış şemalarını hatırlatmak amacıyla öğrencilerin ön bilgilerini de ortaya çıkararak sunum yapılır.
Tam Ekran - Akış Şemaları

    4.Akış Şemaları Nedir? Videosu: Önceki yıl anlatılan akış şemaları konusu video ile tekrar edilir.


    5. Örnek Akış Şemaları Çalışma Kağıdı: Öğrencilerle aşağıdaki akış şeması örneklerini paylaşarak akış şeması üzerinde sabit mi, değişken mi kullanıldığını bulmalarını isteyiniz.
Tam Ekran - Akış Şemaları Çalışma Kağıdı

    6.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.
Tam Ekran - 6.Sınıf 20.Hafta Ders Notu

ÖNCESİ - SONRASI