Bilişimci Ali
5.sınıf 30.hafta programlama çocuk oyunu

KAZANIMLAR

    5.5.2. Programlama
    5.5.2.1. Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar.
    Program, program yazmanın amacı, programlama dili üzerinde durulur.
    5.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    Blockly veya Code.org gibi programlama araçları kullanılır.
    5.5.2.3. Blok tabanlı programlama ortamında sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturur.
    Blok tabanlı programlama aracındaki basit örnekler üzerinden algoritma işlemleri yaptırılır.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blok Tabanlı Programlama Sunumu: Sunumu öğrencilerle paylaşınız.

    2.Blok Tabanlı Programlama Videosu: Blok tabanlı programlama hakkında hazırlanmış video öğrencilerle birlikte takip edilir.


    3.Blockly Games Nedir?: Verilen içerikten yararlanarak öğrencilere Blockly Games platformunu tanıtınız. İçerik için tıklayınız.

    4.Blockly Games Bulmaca Çözümleri: Tanıtımdan sonra bulmaca bölümünü çözmelerini isteyiniz. Puzzle bölümüne gitmek için tıklayınız. Puzzle bölümünün çözümleri için tıklayınız. 

    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 30.hafta nesneler konuşuyor

KAZANIMLAR

    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
    6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Şakacı Penguen Videosu: Şakacı Penguen videosunu öğrencilerle birlikte izleyiniz ve şu bilgileri paylaşınız; "Geçtiğimiz hafta Scratch’le bir animasyon yapmış, karakterimizi hareket ettirmiştik. Bu defa da izlediğimiz animasyonun Scratch programı ile nasıl yapıldığını öğreneceğiz." 


    2.Şakacı Penguen Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    3.Şakacı Penguen Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 29.hafta Haydi Canlanalım

KAZANIMLAR

    6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
    6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

MATERYALLER

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Papağanı Uçuralım Programlama Adımları: Öğrencilerin programlama adımlarını kullanarak uygulamayı oluşturmalarını sağlayınız.


    2.Papağanı Uçuralım Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    3.Kendi Animasyonumuzu Oluşturalım: Öğrencilerden bir karakterin kılıklarını değiştirerek hareket etmesini sağladıkları bir animasyon yapmalarını isteyiniz.

    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



5.sınıf 29.hafta hikaye yazıyorum

KAZANIMLAR

    5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
    5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.

MATERYALLER

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Şekil Kartları: Öğrencilere aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliği gerçekleştiriniz.


    2.Hikaye Yazıyorum: Gerekli açıklamayı yaparak yönergeye uygun şekilde etkinliği gerçekleştiriniz.

ÖNCESİ - SONRASI




6.sınıf 27.hafta scratch ile tanışıyorum

KAZANIMLAR

    6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
     Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir.
    6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blok Tabanlı Programlama Sunusu: Blok Tabanlı Programlama Sunusu’nu açarak sunum resminin yanında yer alan bilgileri öğrencilerle paylaşınız.

    2.Blok Tabanlı Programlama Videosu: Blok Tabanlı Programlama videosu öğrencilerle birlikte takip edilir.


 
    3.Scratch Programı Sunusu: Scratch Programı sunusunu kullanarak öğrencilere gerekli açıklamaları yapınız.

    4.Scratch Bilgi Notu: Öğrencilerle Scratch’e çevrimçi üye olma ve çevrimdışı kullanabilecekleri Scratch Editörü’nü bilgisayarlarına indirmeye yönelik Scratch Bilgi Notu ’nu paylaşın.


    5.Merhaba Dünya Uygulaması: Öğrencilerin scratch programında aşağıdaki uygulamayı oluşturmalarını sağlayınız.


    6.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 28.hafta scratchi keşfediyorum

KAZANIMLAR

    6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
    6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
    6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blokları Keşfedelim Görseli: Blokları Keşfedelim görselini tahtaya yansıtınız. Öğrencilere yalnızca bu 10 Scratch bloğunu kullanarak bir proje yaratmaları için 15-20 dk. zaman veriniz. Farklı kuklaları ve arka planları denemeleri için onları cesaretlendirebilirsiniz.


    2.Biraz Hareketlenelim Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını kullanarak uygulamayı oluşturmalarını sağlayınız.



    3.Biraz Hareketlenelim Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.




    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI


5.sınıf 28.hafta bilge kunduzu ziyaret

KAZANIMLAR

    5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
    5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir.
    5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
    5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Bilge Kunduz Nedir?: Hazırlanmış içerik yardımıyla öğrencilere Bilge Kunduz etkinliği hakkında bilgi veriniz. Her yıl kasım ayında düzenlenen etkinliğe katılmaları konusunda tavsiye veriniz. İçeriğe ulaşmak için tıklayınız.

    2.Bilge Kunduz Soruları Yansıtma: Bilge kunduz sorularını yansıtarak öğrencilerle birlikte çözünüz.


    3.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI