5. Sınıf 4. Hafta - Etik Değerler | Bilişimci Ali

5. Sınıf 4. Hafta - Etik Değerler

, , 2 comments
5.sınıf 4.hafta etik değerler

KAZANIMLAR

    5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
    5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnterneti kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ders Notu
    🔗 Konu Tarama Testi

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Etik ve İnternet Etiği Sunumu: Sunu öğrencilere gösterilir ve sırasıyla "Etik" ve "Bilişim Etiği" kavramları anlatılır.
Tam Ekran - Etik Nedir?

    2.Etik Nedir? ve İnternet Etiği Videosu: Sunumda üzerinde durulan etik ve internet etiği kavramları video ile tekrar edilir.



    3.Teknolojiyi Kullanma Kılavuzu: Öğrenciler kutudan üzerinde internette etik olmayan davranış örnekleri bulunan kağıtlardan çekerler. Her davranıştan iki tane vardır. Kâğıtları alan öğrenciler, eşlerini bulduklarında, ellerindeki kağıtta yazılı olan durum üzerine bir süre konuşurlar. Kâğıtlarda yazılı olan sosyal medyada etik olmayan davranış örnekleri aşağıdaki gibidir:
  • İnterneti insanlara zarar vermek amacıyla kullanmak.
  • Proje ödevimizi hazırlarken tüm bilgiyi internet sitelerinden almak.
  • Arkadaşımızın çektiği fotoğrafı internette kendimizin gibi göstermek.
  • Arkadaşımızın yalnızca bizimle paylaştığı özel bilgilerini internette paylaşmak.
  • Kişisel verileri izinsiz kopyalamak ve dağıtmak.
  • Parasını ödemediğimiz yazılımları kopyalayıp kendi malımız gibi kullanmak.
  • Sahte içerik hazırlayarak kullanıcıları yanıltmak.
  • Genel ahlaka aykırı içerik oluşturmak ve yaymak.
  • Komşumuzun kablosuz ağını izinsiz kullanarak film indirmek.
  • Kaynak göstermeden içerik kullanmak.
    Bir süre sonra ikililerden ellerindeki durumu canlandıran bir doğaçlama hazırlamaları istenir. İkililere yeterli süre verildikten sonra sahnede/tahtada durumu canlandırmaları istenir.

    4.Duyduk Duymadık Demeyin Kamu Spotu: Öğrencilerden internet kullanım sürecinde nelere dikkat edilmesi gerektiğiyle ilgili bir kamu spotu oluşturmaları istenir. Kısa sürede basit bir video çekilebilir veya birkaç hafta süre verilerek daha kapsamlı bir kamu spotu oluşturulabilir.

    5.İnternet Etiği Kullanım Ağı:
  1. Öğrencilerden çember olmalarını isteyin.
  2. Uzun bir ip yumağının bir ucunu elinizde tutarak, çemberdeki öğrencilerden birine doğru atın.
  3. İp yumağını atmadan önce interneti hangi amaçla kullandığınızı söyleyin (İnternette video izliyorum. İnternetten ödevimi yapıyorum. İnternette sohbet ediyorum. İnternete fotoğraf yüklüyorum vb.). İp yumağını alan kişi de aynı biçimde interneti hangi amaçla kullandığını söyleyerek ip yumağını çemberdeki bir başka öğrenciye gönderir.
  4. Kablo, tüm öğrenciler arasında dolaştıktan sonra ortaya bir ip ağı çıkar. Ortaya çıkan bu ağın “İnternet etiği kullanma ağı” olduğunu söyleyin. Bu ağın bazen çok gevşediğini bazen de çok gerildiğini uygulayarak gösterin.
  5. Ardından öğrencilere “İnterneti kullanırken hangi etik davranışları gösterelim ki bu etik internet ağı çok gerilmesin ya da gevşemesin?” sorusunu sorun.
  6. Bu kez son öğrenciden başlanarak ip yumağını geriye doğru sararak ilk öğrenciye doğru ilerleyin.
İp yumağını saran ve arkadaşına iletecek öğrenci internette nasıl davranılması gerektiğiyle ilgili bir şey söyler.

    6.İnternet ve Bit Kullanım Kuralları: İnternet ve bit kullanım kuralları ile ilgili verilen cümleler doğru ise "D" şıkkını yanlış ise "Y" şıkkını seçin. Tüm sorular bittiğinde toplam doğru ve yanlış sayısı gösterilecek.
    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    7.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 5.Sınıf 4.Hafta Ders Notu

    8.Konu Tarama Testi: 10 sorudan oluşan konu tarama testi konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilecek. Vakit kalırsa test sınıf ile birlikte de çözülebilir. Öğrencilerin testte gösterdiği başarı durumları bir sonraki ders incelenecek.

ÖNCESİ - SONRASI


2 yorum:

Nasıl buldun?