6. Sınıf 3. Hafta - Dosyalarım Nerede? | Bilişimci Ali

6. Sınıf 3. Hafta - Dosyalarım Nerede?

, , 4 comments
6.sınıf 3.hafta dosyalarım nerede

KAZANIMLAR

    6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini tanımlar.
    6.1.3.2. Basılı ortamdaki verileri elektronik ortama aktarır.
    6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için doğru yaklaşımları uygular.
    6.1.3.4. Dosya ve klasör sıkıştırma işlemlerini yapar.
    6.1.3.5. Dosyaların saklanması ve dosyalara erişilmesi konusunda strateji geliştirir.

MATERYALLER

    🔗 Günlük Plan
    🔗 Ofis Uygulamaları
    🔗 Ders Notu
    🔗 Konu Tarama Testi

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Dosya Uzantıları ve Anlamları EtkinliğiÖğrencilerin konuya ilişkin bilgilerini değerlendirmek ve öğrencilerde merak uyandırmak için geçen yıl öğrendikleri dosya uzantıları ile ilgili etkinlik yapılır.

    Turuncu renkle işaretlenmiş dosya türleri ile mavi renkle işaretlenmiş dosya uzantılarını eşleştirilir. Öğrenciler dosyaları eşleştirmek için birbirinin üzerine sürükleyip bırakmalıdır. Tüm eşleştirmeler tamamlandığından sağ alt taraftaki mavi tike tıklanmalıdır.

    Not: Sağ üst kısımdan tam ekran yaparak etkinliği daha rahat gerçekleştirebilirsiniz.


    2.Ofis Uygulamaları: Öğrencilere üretkenlik yazılımı kavramı anlatılır. Ardından ofis uygulamalarının ne olduğu ve örnekleri verilir. Konu hakkında içeriğe ulaşmak için tıklayınız.

    3.Dosya Türüm Neden Değişti: Dosya türlerinin değişimine dair bilgilerin verileceği etkinlikte masaüstüne akıllı tahtada yüklü olan kelime işlemci programını açarak aşağıdaki bilgileri yazmalarını isteyiniz.

    Ad Soyad, Sınıf ve Okul numarası, Dersin adı

    Bilgileri yazdıktan sonra dosyayı kapatın. Daha sonra dosya ikonunun üzerinde sağ tıklayarak özellikler sekmesine tıklayın. Öğrencilerin gelen pencerede dosyaların uzantısının ne olduğuna bakmalarını isteyiniz.

    Bu adımdan sonra tekrar yazdığınız kelime işlemci dosyasını açın. Dosya menüsünden Farklı Kaydet seçeneğini seçin ve yeni gelen pencerede dosya tipini “PDF” olarak seçerek bir kez daha kaydedin. Yine dosyaya sağ tıklayarak dosya özelliklerini açın ve öğrencilere dosya uzantısını kontrol etmelerini söyleyin.

Dosya türlerini değiştirmemizin sebeplerini aşağıdaki bilgilerden yararlanarak öğrencilere açıklayınız.
  • Kelime işlemci programında yazılmış bir metni pdf biçimine çevirdiğimizde metnimizi, üzerinde değişiklik yapılmasına karşı daha güvenli bir biçime dönüştürmüş oluruz.
  • Sunu programında yapmış olduğunuz bir sununuzda yer alan slaytlarınızı resim biçiminde kaydedebilirsiniz ve sunumdan bağımsız olarak da istediğiniz yerde kullanabilirsiniz.
  • Bir bilgisayarda kullandığınız herhangi bir ofis aracında yaptığınız çalışma başka bir bilgisayarda çalışmayabilir. Bu durumda çalışmanızın dosya türünü değiştirmeniz gerekebilir. 

   4.Artık Ben de Belgelerimi Tarıyorum Sunusu: Sunum ile birlikte öğrencilere tarayıcı kavramı açıklanır. Daha sonra telefondaki tarayıcı uygulamasını kullanıp, yanınızda getirdiğiniz basılı bir belgenizi tarayıcınızla taratarak bilgisayara nasıl aktarıldığını öğrencilerinize adım adım anlatılır.

    5.
Dosyalarım Nereye Gitti? Sunusu: "
Bilgisayarda yaptığınız çalışmalarınızı nasıl kaydediyorsunuz ve bu çalışmaları nasıl isimlendiriyorsunuz?" sorusuyla öğrencilerin ilgisini çekilir ve sunuma geçilir.

    6.
Bulut Teknolojileri Nedir? Sunumu: Bulut depolama kavramı sunum ile birlikte açıklanır.
Tam Ekran - Bulut Teknolojileri Nedir?

     7.
Bulut Teknolojileri Nedir? Videosu: Sunumda verilen bilgilerin tekrar edildiği video öğrencilerle birlikte izlenir.


    8.
Dosyalar Neden Sıkıştırılır: Dosya sıkıştırma kavramı, faydaları, sıkıştırılmış dosya uzantısı gibi bilgiler verilir. Konu hakkında içeriğe ulaşmak için tıklayınız.

    9.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 6.Sınıf 3.Hafta Ders Notu

    10.Konu Tarama Testi: 10 sorudan oluşan konu tarama testi konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilecek. Vakit kalırsa test sınıf ile birlikte de çözülebilir. Öğrencilerin testte gösterdiği başarı durumları bir sonraki ders incelenecek.

ÖNCESİ - SONRASI


4 yorum:

Nasıl buldun?