KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.
6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.
MATERYALLER
ÖNERİLEN DERS AKIŞI
1.İnternet Meraya Gelirse Videosu: Videoyu izledikten sonra öğrencilere şu soruları sorulabilirsiniz;
- Video ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Videodaki kuzular ve kurtlar kimler olabilir?
- Güvenlik denildiğinde ne anlıyorsunuz?
- Güvenli olmak için günlük hayatta nelere dikkat ediyorsunuz?
- Gizlilik, güvenliğimizi sağlar mı?
2.Bilgi Gizliliğim Çalışma Kâğıdı: Öğrenci sayısınca çoğaltılabilir ya da akıllı tahtada kalem uygulaması ile sınıfla birlikte doldurulabilir.
3.Bilgi Güvenliği Afişi: Afiş iki aşamalıdır. İlk aşaması verileri bekleyen tehlikelerin yer aldığı bölümdür. Bu bölümden önce günlük hayat ile ilgili ilişkilendirme yapabilirsiniz. Öğrencilere daha önce bilgi kaybı yaşayıp yaşamadıklarını sorunuz. Telefon rehberinin silinmesi, ödev kâğıdının kaybolması ve yazılı tarihlerinin unutulması gibi örneklerle yaşadıkları bilgi kayıplarını düşünmelerini isteyiniz. Bu kayıpların bazen birinin müdahale etmesi sonucu bazen de kaza ya da doğal süreçler sonucu oluşabileceğini belirtiniz. Bunların nasıl kayıp olduklarını değerlendiriniz. Örneğin; unutmak, şaşırmak, karıştırmak başımıza gelecek doğal bir sorunken, birilerinin yanlışlıkla ya da isteyerek bize ait bir veriyi almasının dış müdahale olduğunu belirtiniz.
Günlük hayattaki örneklerden sonra bilgisayarda saklı verileri bekleyen tehlikelerden ve tehlikelere karşı alınması gereken önlemlerden bahsediniz.
Tam Ekran - Bilgi Güvenliği Afişi
4.Bilgi Güvenliği Sunumu: Bilgi güvenliği sunumu yapılır.
5.Bilgi Güvenliği Kamu Spotu: Bilgi Güvenliği Kamu Spotu videosu öğrencilerle izlenir. Öğrencilerin video ile ilgili görüşleri alınır.
6.Çevrim İçi Dünyada Güvenli Bir Şekilde Gezmek Videosu: Çevrim içi dünyada güvenli bir şekilde gezmek videosu öğrencilerle birlikte izlenir.
7.Bilge Kunduz Nedir?: Hazırlanmış içerik yardımıyla öğrencilere Bilge Kunduz etkinliği hakkında bilgi verilir. Her yıl düzenlenen etkinliğe katılmaları sağlanabilir. İçeriğe ulaşmak için tıklayınız.
8.Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı: Bilge Kunduz çalışma kâğıdını tahtaya yansıtılarak öğrencilerle birlikte sorular yanıtlanır.
9.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir.
Tam Ekran - 6.Sınıf 7.Hafta Ders Notu
10.Konu Tarama Testi: 10 sorudan oluşan konu tarama testi konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak verilir. Vakit kalırsa test sınıf ile birlikte de çözülebilir. Öğrencilerin testte gösterdiği başarı durumları bir sonraki ders incelenir.
İyi çalışmalar, paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Bu haftanın ders notu yanlış mı yüklenmiş?
YanıtlaSilTeşekkür ederim hocam. Yarın kontrol edip düzelteceğim. Yanlışlık olmuş gibi gözüküyor
SilDüzelttim hocam. Kullanabilirsiniz.
Sil