Ana Sayfa » Tüm Yazılar
SCRATCH NEDİR?
Scratch programlamayı daha anlaşılır kılmak için MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) tarafından geliştirilmiş bir platformdur. Scratch programı https://scratch.mit.edu sitesinden çevrimiçi ulaşılabileceği gibi bilgisayara indirilerek de kullanılabilir.
Scratch kullanarak animasyonlar, hikâyeler, oyunlar, etkileşimli projeler üretebilir ve bu projeleri çevrimiçi topluluklarla paylaşabiliriz. 2007’de ilk ortaya çıktığından beri dünyanın her yerinden yüzbinlerce insan Scratch kullanarak 6 milyondan fazla proje üretmiş ve paylaşmış.
Scratch’in 2 farklı versiyonu var. Birisi çevrimiçi Scratch platformu, bir diğeri ise çevrimdışı kullanılabilen ve bilgisayarınıza indirebileceğiniz Scratch programı. Biz derslerimizde çevrimdışı platformu kullanacağız, ancak isterseniz evde çevrimiçi platforma üye olabilir ve ürettiğiniz projeleri orada paylaşabilirsiniz.
Scratch’te farklı işlerin gerçekleştiği farklı alanlar vardır. Projemizin hayata geçtiği alan yani sahne, programlama yaptığımız alan, dekor ve kuklaları seçtiğimiz alan, kod bloklarının durduğu alan ve projemizi başlatıp durduracağımız düğmeler.
Sahne: Hazırladığınız Scratch programının oynadığı yerdir. Bunun için farklı dekorlar seçebilirsiniz ve bu dekorların hareketini programlayabilirisiniz.
Kukla:Sahne dekoru dışında sahnede yer alan her obje birer kukladır. Kuklaların farklı kılıklarını, sesleri ve hareketleri programlayabilirsiniz.
Kod Blokları: Scratch’te programlama için kullanacağımız kodlar bloklar hâlinde bulunur, bunları birbirine ekleyip birleştirerek program yazabilirsiniz. Kod blokları farklı işlemleri yapabileceğimiz 10 farklı kategori altında toplanmıştır. Örneğin kuklamızı / karakterimizi yürütmek için HAREKET bloklarından, rengini değiştirmek ya da konuşma balonu eklemek için GÖRÜNÜM bloklarından yararlanırız.
BLOK TABANLI PROGRAMLAMA NEDİR?
Bilgisayar programlama dilleri bir yabancı dil gibi öğrenilmesi zaman alan ve ilk bakışta karmaşık dillerdir. Bu dillerin daha kolay öğrenilmesini ve yaratıcı şekilde kullanılmasını desteklemek amacıyla çeşitli blok tabanlı programlama araçları geliştirilmiştir.
Blok tabanlı programlama araçları belirli bir program dilinde kullanılan komutu, işlevini anlatan bloklara çevirmektedir. Bu şekilde iletişim kolaylaşır.
Kod blokları legolara benzer, iç içe geçer arka arkaya sıralanır ve programınızın verilen komutları yapmasını sağlarlar. Bir karakterin yürümesi, konuşması ya da harflerin canlanması vb.
Etkileşimli tahta ya da projeksiyon cihazı kullanarak sunmak için “Blok Tabanlı Programlama” sunumunu hazırladık. 6.Sınıf 27.Haftada kullanabilirsiniz.
MATEMATİKTEN BİLGİSAYARA BİR KÖPRÜ SUNUMU
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi’nin en önemli materyali sizin de tahmin edebileceğiniz gibi bilgisayardır. Bilgisayar için Türkiye’de önce “Kompüter” kelimesi kullanılmış. Daha sonra bu kavrama Türkçe bir karşılık bulma gereksinimi sonucu çalışmalara başlanmış ve “Bilgisayar” kavramı ortaya çıkmış.
Türkiye’de kullanılan ilk bilgisayar, 1960 yılında kullanılan “IBM-650 Veri İşleme Makinesi (Data Processing Machine)” adlı bilgisayardır. Bu bilgisayar, yol yapımında gereken hesaplamaları daha hızlı yapabilmek için Karayolları Genel Müdürlüğü’ tarafından alınmış ve 12 yıl kullanılmıştır.
Etkileşimli tahta ya da projeksiyon cihazı kullanarak sunmak için “Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü” sunumunu hazırladık. 6.Sınıf 19.Haftada ders başlangıcında kullanabilirsiniz.