Bilişimci Ali
6.sınıf 32.hafta çizim yapıyorum

KAZANIMLAR

    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
    6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım Uygulaması
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Çizim Yapıyorum Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    2.Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.



    3.Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.



    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.


ÖNCESİ - SONRASI

5.sınıf 32.hafta kuş gibi uçuyorum

KAZANIMLAR

    5.5.2.7. Karar yapılarını içeren algoritmalar geliştirir.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blockly Games Bird Bölümü: Bird (kuş) koşullu ifadelerin derinlerine iner. Karmaşıklığı giderek artan koşullarla kontrol akışı keşfedilir. Bird bölümüne gitmek için tıklayınız. Bird bölümünün çözümleri için tıklayınız.

    2.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI

6.sınıf 31.hafta düşünen bilgisayar

KAZANIMLAR

    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Uzaylıyla Sohbet Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    2.Uzaylıyla Sohbet Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    3.23 Nisan Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    4.23 Nisan Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI





5.sınıf 31.hafta labirentte kayboldum

KAZANIMLAR

    5.5.2.4. Doğrusal mantık yapısını açıklar.
    5.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını kullanan algoritmalar geliştirir.
    5.5.2.8. Döngü yapısını ve işlevlerini açıklar.
    Tekrarlanan işlemler için döngü yapılarının gerekliliği üzerinde durulur.
    5.5.2.6. Karar yapısını ve işlevlerini açıklar.

MATERYALLER

    🔗Öğretmen Rehberi
    🔗Blockly Games Labirent (Maze) Bölümü Çözümleri
    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Hatırlatma: Önceki haftalarda yapılan algoritmik düşünme etkinlikleri hatırlatılarak uygulama sürecine teorik hazırlık yapılacaktır. Bu amaçla “5.2.3 - Yönergeleri Takip Et / Adres Tarifi” ve “5.2.6 - Bir Algoritma Masalı / B. Karışıklık Oyunu” bölümlerini gözden geçirebilirsiniz.

    2.Blockly Games Maze Bölümü: Döngülere ve koşullu ifadelere giriş yapar. Başlangıçta basit olan oyun, her aşamada daha da zorlaşır. Maze bölümüne gitmek için tıklayınız. Maze bölümünün çözümleri için tıklayınız.

    3.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



5.sınıf 30.hafta programlama çocuk oyunu

KAZANIMLAR

    5.5.2. Programlama
    5.5.2.1. Programlamayla ilgili temel kavramları açıklar.
    Program, program yazmanın amacı, programlama dili üzerinde durulur.
    5.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
    Blockly veya Code.org gibi programlama araçları kullanılır.
    5.5.2.3. Blok tabanlı programlama ortamında sunulan hedeflere ulaşmak için doğru algoritmayı oluşturur.
    Blok tabanlı programlama aracındaki basit örnekler üzerinden algoritma işlemleri yaptırılır.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Blok Tabanlı Programlama Sunumu: Sunumu öğrencilerle paylaşınız.

    2.Blok Tabanlı Programlama Videosu: Blok tabanlı programlama hakkında hazırlanmış video öğrencilerle birlikte takip edilir.


    3.Blockly Games Nedir?: Verilen içerikten yararlanarak öğrencilere Blockly Games platformunu tanıtınız. İçerik için tıklayınız.

    4.Blockly Games Bulmaca Çözümleri: Tanıtımdan sonra bulmaca bölümünü çözmelerini isteyiniz. Puzzle bölümüne gitmek için tıklayınız. Puzzle bölümünün çözümleri için tıklayınız. 

    5.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 30.hafta nesneler konuşuyor

KAZANIMLAR

    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
    6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
    6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

MATERYALLER

    🔗Ders Notu

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Şakacı Penguen Videosu: Şakacı Penguen videosunu öğrencilerle birlikte izleyiniz ve şu bilgileri paylaşınız; "Geçtiğimiz hafta Scratch’le bir animasyon yapmış, karakterimizi hareket ettirmiştik. Bu defa da izlediğimiz animasyonun Scratch programı ile nasıl yapıldığını öğreneceğiz." 


    2.Şakacı Penguen Programlama Adımları: Öğrencilerden programlama adımlarını takip ederek programı oluşturmalarını isteyiniz.


    3.Şakacı Penguen Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI



6.sınıf 29.hafta Haydi Canlanalım

KAZANIMLAR

    6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
    6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.
    6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
    6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

MATERYALLER

ÖNERİLEN DERS AKIŞI

    1.Papağanı Uçuralım Programlama Adımları: Öğrencilerin programlama adımlarını kullanarak uygulamayı oluşturmalarını sağlayınız.


    2.Papağanı Uçuralım Uygulaması: Uygulamanın bitmiş halini öğrencilerle birlikte inceleyiniz.


    3.Kendi Animasyonumuzu Oluşturalım: Öğrencilerden bir karakterin kılıklarını değiştirerek hareket etmesini sağladıkları bir animasyon yapmalarını isteyiniz.

    4.Ders Notu: Kısa özetin yer aldığı ders notunu konu tekrarı olması açısından eve ödev olarak veriniz.

ÖNCESİ - SONRASI